Rēzeknes novada pašvaldības Sakstagala Jāņa Klīdzēja pamatskolas pašnovērtējuma ziņojums 2024.


 

 

 

Rēzeknes novada pašvaldības

Sakstagala Jāņa Klīdzēja pamatskolas

pašnovērtējuma ziņojums

2024

 

Rēzeknes novads, Sakstagala pagasts

 

  1. Izglītojamo skaits un īstenotās izglītības programmas 2023./2024. mācību gadā
 

Izglītības programmas nosaukums

 

Izglītības

programmas

kods

 

Licence

Izglītojamo skaits mācību gada sākumā

Izglītojamo skaits mācību gada beigās

Nr.

Licencēšanas

datums

 

Pamatizglītības programma

21011111

V_195

22.11.2012.

117

109

Speciālās pamatizglītības programma izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem

21015611

V_272

29.08.2014.

2

2

 

 

2.Izglītības iestādes darbības pamatmērķi un prioritātes

  • Izglītības iestādes misija – “Tapšana par cilvēku ir dvēseles mantošana, audzināšana, kopšana, sildīšana un spodrināšana ar visu labāko un skaistāko, kas ir citos cilvēkos un pasaulē ap mums”/ pēc J. Klīdzēja /.
  • Izglītības iestādes vīzija par izglītojamo – Augt kopā ar cilvēkbērnu.

 

  • Izglītības iestādes darbības un izglītības programmas(u) īstenošanas kvalitātes mērķi un to sasniegšanas izvērtējums:
 

Mērķis

Mērķa sasniegšanas izvērtējums

Izglītojamo vidējie statistiskie sasniegumi mācību gada noslēgumā vispārējās pamatizglītības programmā noslēgumā 6,8 vidējā atzīme ballēs

6,9 vidējā atzīme ballēs. 99% 5.-9.kl.skolēu divas reizes gadā veikuši savas sekmju dinamikas analīzi. Skolēniem ar zemiem mācību sasniegumiem izstrādāts individuālo konsultāciju plāns. Regulāras APV par ikdienas mācību sasniegumiem-katru mēnesi/ analīze un turpmākās darbības plānošana, izpildes kontrole/

Izglītojamo vidējie statistiskie sasniegumi valsts pārbaudes darbos vispārējās pamatizglītības programmas apguves noslēgumā 9.klasē attiecībā - par 3% pieauguši rezultāti valsts pārbaudes darbos

 Valsts pārbaudes darbu rezultāti 2024.g. salīdzinot ar iepriekšējo gadu pieauguši par: 

Latviešu val.  par 11,05%; angļu val. par 21,15%; matemātikā par 23,2%

Darbs ar talantīgajiem izglītojamiem un izglītojamo sasniegumi olimpiādēs, konkursos, sacensībās u.tml.  Skolas skolēni piedalās 55% novada posma organizētajās mācību priekšmetu olimpiādēs, konkursos un sacensībās

1.     Skolas skolēni piedalījās 9/ 70% /novada olimpiādēs no 12 novadā rīkotajām olimpiādēm, kas ir par 50% vairāk nekā iepriekšējā mācību gadā

2.     Skola finansēja pedagogu darbu olimpiāžu dalībnieku sagatavošanas konsultācijām

3.     Sasniegumi novada olimpiādēs auguši un 88 % olimpiādēs, kurās šogad piedalījāmies; godalgotas vietas: 3-otrās vietas, 2-trešās vietas un 6- atzinības

 

 

 

 

  • /2024. mācību gada darba prioritātes un sasniegtie rezultāti

 

 

Prioritāte

Sasniedzamie rezultāti kvantitatīvi un kvalitatīvi

Norāde par uzdevumu izpildi

Nr.1 Pilnveidot pedagogu profesionālo kvalitāti, uzsvaru liekot uz izglītojamo centrētu mācību procesu

a)     Kvalitatīvi

·       Skolas vadība organizē pedagogu apmācības, ņemot vērā skolotāju vajadzības, kvalitatīvas stundas pilnveidei

Pedagogi , mērķtiecīgi vērojot kolēģu stundas, savstarpēji mācās un dalās pieredzē pedagogu sadarbības grupās par skolēncentrētas mācību stundas organizēšanu

sasniegts

 

b)     Kvantitatīvi

99% skolas pedagogu pilnveidojuši profesionālo kvalitāti par izglītojamo centrētu mācību procesu, vadības organizētajās nodarbībās

60% vēroto stundu skolotāji organizē skolēncentrētas mācību stundas

sasniegts

Nr.2 Veidot drošu un atbilstošu skolas vidi, sekmējot kvalitatīvāku mācību procesa apguvi iekļaujošā vidē

a)     kvalitatīvi

·       Pilnveidota skolas materiāltehniskā bāze STEM mācību priekšmetos (8.-9.kl. fizika)

1.-4.klašu stundām ierīkots papildus kabinets- dizaina un tehnoloģiju mācību satura praktiskajām nodarbībām

sasniegts

 

·       kvantitatīvi

·       Sadarbībā ar dibinātāju matemātikas un fizikas kabinetam nodrošināta stikla interaktīvā tāfele

·       Skolas budžetā ieplānoti papildus līdzekļi fizikas mācību priekšmeta materiālās bāzes pilnveidei /fizikas kab.8.-9.kl./ un papildināta materiālā bāze

·       Atbilstoši valsts plānam 100% 7.-9.kl. skolēnu saņēmuši un lieto planšetes/76 gab./, ko izmanto mācību procesā

  • Katram 2.-9.kl. skolēnam mācību procesā pieejama planšete mācību procesa kvalitatīvai apguvei /skolā ir 85 planšetes-chroombook/

sasniegts

Nr.3. Veikt regulāru izglītības kvalitātes uzraudzības procesu, lai varētu izvērtēt un ietekmēt ar izglītību saistīto procesu un rezultātu dinamiku

 

a)     kvalitatīvi

·       Regulāri tiek veikta pašvērtēšana- iegūstot datus un informāciju par mērķu un sasniedzamo rezultātu izpildi, nosakot nepieciešamos uzlabojumus skolas darbībā un izglītības programmu īstenošanā

Regulāri tiek veikta mācību stundu vērošana un analīze/ pusgadā 40% pedagogiem/-iegūstot datus un informāciju par skolēncentrēta mācību procesa organizēšanu, nosakot nepieciešamos uzlabojumus

sasniegts

 

b)     kvantitatīvi

·       Vērotajās mācību stundās 55% skolotāju mācību stundu atbilst efektīviem mācību stundas kritērijiem

  • Gandrīz visi pedagogi / 75% / spēj argumentēti skaidrot skolas mērķus, prioritātes, rīcību to sasniegšanā

sasniegts

 

 

 

 

 

 

  • Informācija, kura atklāj izglītības iestādes darba prioritātes un plānotos sasniedzamos rezultātus 2024./2025. mācību gadā (kvalitatīvi un kvantitatīvi)
 

Prioritāte

Sasniedzamie rezultāti kvantitatīvi un kvalitatīvi

Nr.1 Veikt skolas mācību darba un valsts pārbaudes darbu rezultātu sistemātisku analīzi kopsakarā ar ikdienas mācību darba rezultātiem un, pamatojoties uz analīzi, izvirzīt iestādes prioritātes katram mācību gadam

 

a)     kvalitatīvi

Veikt skolas mācību darba un valsts pārbaudes darbu rezultātu sistemātisku analīzi kopsakarā ar ikdienas mācību darba rezultātiem un, pamatojoties uz analīzi, izvirzīt iestādes turpmākās prioritātes un noteikt kvalitatīvos SR attīstības plānam

 

 

b)     kvantitatīvi

Veikt skolas mācību darba un valsts pārbaudes darbu rezultātu sistemātisku analīzi kopsakarā ar ikdienas mācību darba rezultātiem un, pamatojoties uz analīzi, izvirzīt iestādes turpmākās prioritātes un noteikt kvantitatīvos SR attīstības plānam

 

Nr.2 Pilnveidot pedagogu profesionālo kvalitāti, uzsvaru liekot uz izmaiņām skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas kārtībā.

a)     kvalitatīvi

Veikt mācību stundu vērošanu un analīzi 95% pedagogu stundām, iegūstot datus un informāciju par formatīvo vērtēšanu mācību procesā, nosakot nepieciešamos uzlabojumus

 

b)     kvantitatīvi

85% vērotajās stundās skolotāji nodrošina formatīvās vērtēšanas izmantošanu

50% pedagogi dalās ar labās prakses piemēriem par AS, formatīvo un summatīvo vērtēšanu

 

 

  1. Elementu izvērtējums

 

 

3.1.Pašvērtēšanā izmantotās kvalitātes vērtēšanas metodes: mācību stundu vērošana, sarunas, situāciju analīze, izglītības iestādes apskate, attālināto mācību izpēte,  dokumentu analīze, anketēšana, intervijas.

 

3.2. KVALITĀTES KATEGORIJA – ATBILSTĪBA MĒRĶIEM

 

3.2.1. Elementa “Kompetences un sasniegumi” kvantitatīvais un kvalitatīvais izvērtējums  

 

3.2.1.1.Būtiskākie iegūtie dati, informācija un secinājumi par visu elementu:

  1. Sarunas ar pedagogiem apliecināja:
  • ka skolā ir sistēma optimālu mācību rezultātu sasniegšanai izglītojamiem ikdienas mācību procesā. Izglītojamo mācību sasniegumus veicina formatīvās vērtēšanas sistēma izglītības iestādē. Plānošana notiek atbilstoši izglītojamo spējām, vajadzībām. Skolotāji regulāri plāno mācību tematiku un sasniedzamos rezultātus. Tiek izvirzīti sasniedzamie rezultāti katrai mācību stundai.
  • skolotāji veicina skolēnu dalību olimpiādēs un konkursos. Pietrūkst sistemātiskas pieejas skolēnu gatavošanai olimpiādēm un konkursiem, vajadzīgs papildus finansējums konsultāciju apmaksai skolotājiem visa mācību gada garumā.
  • audzināšanas darbs tiek realizēts atbilstoši izglītības iestādē izstrādātajam audzināšanas plānam. Audzināšanas darbs vērsts uz to, lai izglītojamiem būtu visaptveroša izpratne par vērtībām un veidotos vērtējoša attieksme un atbildība. Mācību stundās un pasākumos tiek integrēta 12 tikumu apguve, bet veidojot attīstības plānu turpmākajiem gadiem, nepieciešams izpratni par katru tikumu veidot pilnīgāk.

 

  1. Anketēšanā
  • pedagogi atzīmē, ka skolēnu sasniegumus olimpiādēs, konkursos, sacensībās nodrošina skolotāju profesionalitāte un pašaizliedzīgs, individuālais darbs ar bērniem, diferencēta pieeja mācību stundās, administrācijas atbalsts, skolēnu atsaucība un iniciatīva piedalīties dažādos konkursos, laba sadarbība ar pagastu transporta nodrošinājuma jautājumos. Tā ir savstarpēja sadarbība, kas vērta uz rezultātu.
  • 51% skolēnu no 6.-9.kl. atzina, ka darbojas interešu izglītībā, atzīstot, ka ir interesanti un jautri, var daudz ko uzzināt, iegūt prasmes. Vēl skolēni darbojas projektā ‘Sporto visa klase” un pilnveido prasmes Mākslas skolā. Savukārt pedagogi, komentējot faktorus, kuri nodrošina skolēnu sasniegumus ārpusstundu aktivitātēs, minēja skolēnu un pedagogu sadarbību, kā arī tikumisko un vērtību audzināšanas nozīmi
  • gandrīz visi ( 94%) skolēni atzīst, ka skolā mācās atbilstoši savām spējām, skolēniem ir augsts pašvērtējums, bet reāli netiek izmantots viss radošais potenciāls. Skolēni vēlas arī, lai skolā tiktu nodrošināts vairāk konsultāciju mācību priekšmetos.
  • Ņemot vērā sarunās ar skolotājiem, skolēnu, vecāku un skolēnu aptaujās, dokumentu analīzes rezultātus, ar mērķi noteikt turpmākā darba prioritātes, var secināt, ka
  • Vēlams turpmāk uzlabot ikdienas mācību sasniegumu sniegumu
  • Pilnveidot skolēnu snieguma vērtēšanas sistēmu ikdienas mācību procesā, uzlabojot vērtēšanas metožu daudzveidību
  • Paaugstināt skolēnu tekspratības līmeni

 

 

Rezultatīvā rādītāja nosaukums

Kvalitātes līmeņa vērtējums punktos

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

Izglītības iestādes un izglītības programmas kvalitātes mērķi

3

 

 

Izglītojamie uzlabo savus mācību rezultātus

3

 

 

Izglītības iestādē notiek mērķtiecīgs darbs, attīstot izglītojamajiem augstus sasniegumus

2

 

 

Izglītības iestādē notiek mērķtiecīgs audzināšanas darbs

3

 

Pilnveidot izpratni par katru no 12 tikumiem, iekļaujot tos audzināšanas darba prioritārajos SR, lai tikumos rastās vērtības palīdzētu skolēniem sasniegumu uzlabošanā

 

3.2.1.2. Elementa “Kompetences un sasniegumi” pašvērtēšanā iegūtais rezultāts atbilst kvalitātes vērtējuma līmenim  / Labi /.

 

3.2.2. Elementa “Izglītības turpināšana un nodarbinātība” kvantitatīvais un kvalitatīvais izvērtējums 

3.2.2.1. Būtiskākie iegūtie dati, informācija un secinājumi par visu elementu

 

  • Sarunās tika noskaidrots: 1) skola monitorē absolventu turpmākās gaitas; 2)karjeras konsultanta sarunas ar skolēniem par nākotnes profesijām; 3)karjeras konsultants informē par jaunākajām tendencēm profesiju pasaulē;4) vecāku iesaistīšana karjeras izglītībā- tikšanās ar vecākiem uzņēmējiem, stāsti par vecāku profesijām.
  • Veicot aptauju, tika konstatēts, ka: 1) skola izzina 9.klases skolēnu vērtējumu par mācībām skolā / aptauja/, izvērtē iegūto informāciju un nepieciešamības gadījumā pilnveido savu darbību atbilstoši saņemtajai atgriezeniskajai saitei; 2) veikta skolēnu rakstura īpašību un prasmju izpēte; 3) karjeras konsultanta info un individuālo konsultāciju izvērtējums I un II pusgada skolēnu aptaujās; 4) anketās augsts skolēnu mācību ekskursiju novērtējums; 5) 99,8% skolēnu apmeklējuši karjeras nedēļas pasākumus, tikušies ar vecākiem un vecvecākiem uzņēmējiem; 6) aptaujas rezultāti liecina, ka 8.-9.kl. skolēni vairāk vēlas individuālas konsultācijas karjeras izvēlē.
  • Dokumentu analīze parādīja, ka 1) skolā notiek regulāras PPS par ikdienas mācību sasniegumu analīzi un turpmāko darbību; 2) APV ikmēnesi izskatītas skolēnu ar zemiem mācību sasniegumiem lietas un katram skolēnam izveidots individuālais konsultāciju plāns; 3) skolas statistiskie dokumenti liecina, ka nepietiekamas sekmes nav iemesls skolas maiņai un 10 gadu laikā mācību pārtraukšana nesekmības pēc nav bijusi; 4) Statistikas materiāli par absolventu turpmākajām gaitām liecina, ka mūsu skolēni visi turpina mācības un izvēlas vai nu mācības vidusskolās vai profesionālajā izglītībā.
  • Skolā tiek veikts darbs ar izglītojamajiem, kam ir zemi mācību sasniegumi, lai nodrošinātu viņu izglītības turpināšanu, atbildību pamatā uzticot pedagogam un administrācijai; aktivitātes , kuras veic skola, lai novērstu zemos sasniegumus ikdienas mācību procesā atsevišķos gadījumos ir bijušas novēlotas; skolēnu skaits, kuri atstāsti uz otro gadu ir neliels / 2022.g. viens skolēns/, tam nav sistemātiska rakstura, tas neatkārtojas katru gadu. Ir nepieciešams veikt dažādu preventīvu darbu, lai novērstu otrgadības iespējamību, kā arī veikt mērķtiecīgu darbu ar skolēniem, kam ir zemi mācību sasniegumi ikdienā, sadarbojoties visiem iesaistītajiem un speciālistiem- pedagogs, skolēns, vecāki, atbalsta personāls, sociālais darbinieks; skolēniem ar zemiem mācību sasniegumiem izstrādāt individuālos konsultāciju plānus noteiktos mācību priekšmetos; ikdienas mācību sasniegumus regulāri reizi mēnesī izvērtēt APV.

 

 

 

RR

Rezultatīvā rādītāja nosaukums

Kvalitātes līmeņa vērtējums punktos

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

RR1

Izglītības iestādes darbs ar izglītojamiem, kam ir zemi mācību sasniegumi

3

 

Ir nepieciešams veikt preventīvo darbu ar skolēniem, kam ir zemi mācību sasniegumi ikdienā, sadarbojoties visiem iesaistītajiem un speciālistiem- pedagogs, skolēns, vecāki, atbalsta personāls, sociālais darbinieks; skolēniem ar zemiem mācību sasniegumiem izstrādāt individuālos konsultāciju plānus noteiktos mācību priekšmetos; ikdienas mācību sasniegumus regulāri reizi mēnesī izvērtēt APV.

RR2

Izglītības iestādes rīcība, izvērtējot absolventu un/vai viņu vecāku sniegto informāciju par nepieciešamo rīcību izglītības procesa pilnveidei

4

 

 

RR3

Izglītības iestādes izglītojamo iemesli izglītības iestādes maiņai un mācību pārtraukšanai

4

Plānveidīgs un sistemātisks skolas darbs, kas nodrošinājis to , ka10 gadu laikā nav bijusi mācību pārtraukšana

 

RR4

Izglītības iestādes īstenotā karjeras izglītība

4

Regulārs karjeras konsultanta darbs sadarbībā ar klases audzinātājiem un priekšmetu skolotājiem, skolēnu vecākiem, kas nodrošina skolēnu informētību karjeras izglītībā, mācību procesa un citu aktivitāšu sasaisti ar darba vidi un turpmākās izglītības iespējām

Nodrošināt karjeras konsultanta individuālās konsultācijas katram 8.-9.kl. skolēnam  par turpmākās profesijas apguvi, lai skolēni mērķtiecīgi tiktu virzīti uz vispārējās un profesionālās izglītības apguvi.

RR5

Izglītības iestādes īstenotais monitorings par absolventu turpmākajām mācībām / studijām un / vai profesionālo darbību

4

Skola monitorē absolventu turpmākās gaitas gadu pēc skolas beigšanas, sazinoties gan ar absolventiem, gan ar viņu izvēlētajām mācību iestādēm. Veikta izpēte, kuros mācību priekšmetos skolai jāveic papildus darbs.

 

  • Elementa “Izglītības turpināšana un nodarbinātība” pašvērtēšanā iegūtais rezultāts atbilst kvalitātes vērtējuma līmenim :”Ļoti labi”

 

 

  • Elementa “Vienlīdzība un iekļaušana” kvantitatīvais un kvalitatīvais izvērtējums

 

3.2.3.1.Būtiskākie iegūtie dati, informācija un secinājumi par visu elementu:

  1. Sarunas ar pedagogiem parādīja:
  • ka skolā ir vienota izpratne par vienlīdzību un iekļaušanu. Īpaša uzmanība tiek pievērsta iestādes mikroklimatam- izglītojamo, darbinieku un vecāku pozitīvi centrētai savstarpējai sadarbībai, kas nodrošina arī skolas tēla veidošanu sabiedrībā. Skolas tēla veidošana notiek plānveidīgi un mērķtiecīgi, radot kopīgu izpratni par mērķiem un uzdevumiem, izmantojot skolas filosofiju. Labvēlīga mikroklimata veidošanai tiek organizēti dažādi pasākumi izglītojamajiem, vecākiem un darbiniekiem, kas veicina savstarpēju sapratni un padara veiksmīgāku ikdienas darbu.
  • kolektīvā labvēlīgā gaisotnē, daudzus gadus strādā dažādu vecumu un tautību darbinieki. Tradicionāla ir konfliktsituāciju prevencija. Atrisinājums tiek meklēts nekavējoties, taisnīgi izvērtējot situāciju. Problēmsituāciju gadījumā skola nodrošina nepieciešamo atbalstu visiem iesaistītajiem. Tiek strādāts pie visu veidu/ individuālas sarunas, aptaujas, sanāksmes, telefona sarunas/ savstarpējās komunikācijas uzlabošanas, tādejādi nodrošinot psiholoģiski komfortablu mācību un darba vidi ikvienam.
  1. Gandrīz visi (94%) pedagogi anketās norāda, ka skolā tiek nodrošināta iekļaujošā izglītība, un kā būtiskākos pierādījumus tam min sekmīgu pedagoga palīgu sadarbību ar pedagogiem un skolēnu mācīšanās vajadzību nodrošināšanu. Vecākiem norāda, ka iekļaujošas izglītības sekmīgu nodrošinājumu sniedz tas, ka bērni darbojas kopā dažādās skolas organizētās aktivitātēs, katram tiek dota iespēja parādīt to, ko labāk prot un kas vairāk saista, skolā kopā ir dažādu tautību bērni, papildus un individuālas nodarbības, pedagogi aktivitātēs iesaista visus bērnus.

 

  • Ņemot vērā sarunās ar skolotājiem, skolēnu, vecāku un skolēnu aptaujās iegūtos rezultātus, ar mērķi noteikt turpmākā darba prioritātes, var secināt, ka nepieciešams nodrošināt pedagoga palīga pakalpojumus skolēniem

 

 

Rezultatīvā rādītāja nosaukums

Kvalitātes līmeņa vērtējums punktos

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

Izglītības iestādes izveidotā sistēma iekļaujošas mācību vides nodrošināšanai un vienlīdzīgas attieksmes organizācijas kultūras ieviešanai

3

 

 

 

 

3.2.3.2. Elementa “Vienlīdzība un iekļaušana” pašvērtēšanā iegūtais rezultāts atbilst kvalitātes vērtējuma līmenim : / Labi /.

 

 

3.3.KVALITĀTES KATEGORIJA -KVALITATĪVAS MĀCĪBAS

 

3.3.1. Elementa “Mācīšana un mācīšanās” kvantitatīvais un kvalitatīvais izvērtējums

 

3.3.1.1. Informācija par izglītības iestādes vadības noteiktajiem virzieniem/mērķiem mācību stundu / nodarbību vērošanā 2023./2024.māc.g.:

Mērķi: 1) Mācīšanas un mācīšanās procesa izvērtēšana un pilnveide; 2)Mācību stundu vērošana izvirzot noteiktu SR;3) Skolas prioritāšu realizācija mācību stundās: Pilnveidot pedagogu profesionālo kvalitāti, uzsvaru liekot uz izglītojamo centrētu mācību procesu.

Sasniedzamie rezultāti: 1) administrācija vēro stundas 1. un 5.klasē katru mācību priekšmetu; 2)skolotāji vada efektīvas mācību stundas, organizējot stundā skolēncentrētu macību proesu.

3.3.1.2. Informācija par 2023./2024.māc.g. izglītības iestādes iegūtajiem datiem un informāciju no mācību stundu / nodarbību vērošanas.):

  • Gada laikā skolas administrācija 100% visiem 1. un 5.klases pedagogiem ir vērojusi  mācību stundu katrā mācību priekšmetā; 82% pedagogu piedalījušies savstarpējā stundu vērošanā;
  • Vērotajās mācību stundās 100% tika noteikts SR, formulēts skolēnam saprotamā valodā, izskaidrots;
  • Mācību stundās skolēniem tiek piedāvāti jēgpilni uzdevumi, kuri mērķtiecīgi virza uz mācību stundas SR. Vērotajās stundās 70% pedagogiem nepieciešams atbalsts uzdevumu veidošanā pēc SOLO līmeņiem;
  • Pedagogi sniedz skolēniem AS -95%;
  • Vērotajās stundās ( 60%) tika veikta mācību procesa diferenciācija un individualizācija; izglītības process vērotajās stundās ir: skolēncentrēts (30%); skolotājcentrēts(0%), jaukta tipa (70%). Šis rādītājs, salīdzinot ar iepriekšējo mācību gadu, ir uzlabojies par 15%.

 

3.3.1.3. Informācija no IKVD pašvērtējuma /EDURIO/ aptaujas skolotājiem 2024. g. :

  • Stundu vērošanas sistēma skolā: plānota, organizēta, koordinē skolas vadība; skolā stundu vērošanas sistēma ir laba, norāda pedagogi, tā tiek dažādota atkarībā no skolas prioritātēm;notiek organizēti,iepriekš par to savlaicīgi paziņojot.
  • Iegūtā pieredze un atgriezeniskā saite no skolas vadības pēc stundu vērošanas palīdz pilnveidot pedagogu darbu- norāda 100% pedagogu
  • Savstarpējā stundu vērošana: pedagogi vēro un analizē vērotās kolēģu stundas; 94% pedagogu atzīst, ka iegūtā pieredze un atgriezeniskā saite no citiem skolotājiem pēc stundu vērošanas palīdz pilnveidot viņu darbu;
  • 100% pedagogu atzīmē, ka izprot vienoto mācību vērtēšanas kārtību un, ka tā ie taisnīga pret visiem skolēniem;
  • Mācīšanas procesa organizēšana stundā: pedagogi brīvi pārvalda un iekļauj mācīšanas procesā stundas sasniedzamā rezultāta noteikšanu un un dažādu mācību metožu pārzināšanu, argriezeniskās saites sniegšanu – norāda 81% pedagogu;50% pedagogu gan grūtības sagādā mācību stundas struktūraas 3 daļas-aktualizācija, apjēgšana un refleksijas iekļaušana stundu plānā;vislielākais atbalsts pedagogiem nepieciešams par atgriezeniskās saites sniegšanu skolēniem un jautājumā par pašvadītu mācīšanos stundā;
  • Iekļaujošā izglītība: puse pedagogu min, ka no diferenciācijas/individualizācijas veidiem brīvi pārvalda dažāda līmeņa uzdevumu izmantošanu, laika diferencēšanu un sasniedzamā rezultāta pielāgošanu, bet konsultācijas un pieredzes apmaiņa nepieciešama dažādu līmeņa uzdevumu izmantošanā;visvairāk 81% pedagogu no iekļaujošās izglītības elementiem mācību stundās pielieto atgādnes, mācību materiālu/saturu,papildu laiku;
  • Atbalsta personāla nodrosinājumu pozitīvi novērtē 81%, un sadarbība ir rezultatīva- atzīmē 92% pedagogu; bet 88% izjūt psihologa trūkumu skolā un 25% padagogu nepieciešamas regulāri pieejamas atbalsta personāla konsultācijas
  •  
  • Turpmākajā darbā nepieciešams:
    1. Lai pilnveidotu pedagogu profesionālo kvalitāti, nodrošināt pedagogiem metodisko atbalstu par atgriezenisko saiti stundā, formatīvo vērtēšanu un mācību stundas plānošanu, atbilstoši 3 fāzēm
    2. Lai nodrošinātu iekļaujošās izglītības kvalitatīvu mācību procesu skolā, skolas vadībai pedagogiem organizēt konsultācijas, kursus un pieredzes apmaiņas pasākumus uzdevumu veidošanā pēc SOLO līmeņiem.

 

 

 

 

RR

Rezultatīvā rādītāja nosaukums

Kvalitātes līmeņa vērtējums punktos

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

RR1

Izglītības iestādes izveidotā sistēma datu ieguvei par mācīšanas un mācīšanās kvalitāti un tās pilnveidei

4

-Stundu vērošanas sistemātiskums un izveidotā sistēma, kas nodrošina datu ieguvi par mācīšanas un mācīšanās kvalitāti un tās pilnveidi

-Sadarbībā ar dibinātāju izveidotās IKVD aptaujas skolotājiem EDURIO platformā, regulāra izmantošana, nodrošina atgriezenisko saiti par mācīšanas jautājumiem skolā

 

RR2

Izglītības procesa plānošanas un īstenošanas efektivitāte un kvalitāte

3

 

Lai pilnveidotu pedagogu profesionālo kvalitāti, nodrošināt pedagogiem metodisko atbalstu par atgriezenisko saiti stundā, formatīvo vērtēšanu un mācību stundas plānošanu, atbilstoši 3 fāzēm

RR3

Izglītības procesa diferenciācija, individualizācija un personalizācija

3

 

Lai nodrošinātu iekļaujošās izglītības kvalitatīvu mācību procesu skolā, skolas vadībai pedagogiem organizēt konsultācijas,  kursus un pieredzes apmaiņas pasākumus uzdevumu veidošanā pēc SOLO līmeņiem.

RR4

Izglītības procesa īstenošanas kvalitāte attālinātajās mācībās

3

 

 

RR5

Mācību sasniegumu vērtēšanas kārtība

3

 

 

RR6

Izglītības iestādes individualizēta un /vai personalizēta atbalsta sniegšana izglītojamiem

3

 

 

  • Kritērija “Mācīšana un mācīšanās” pašvērtēšanā iegūtais rezultāts atbilst kvalitātes vērtējuma līmenim : “Labi”.

 

  • Elementa “Pedagogu profesionālā kapacitāte” kvantitatīvais un kvalitatīvais izvērtējums

 

3.3.2.1. Būtiskākie iegūtie dati, informācija un secinājumi par visu elementu:

  1. Veicot kritērija “Pedagogu profesionālā kapacitāte” pašvērtējumu, izmantojot kvalitātes vērtēšanas metodi “dokumentu analīze”, var konstatēt, ka Skolā strādā spēcīga komanda ar skolotājiem -2020./2021.m.g. no 17 skolas skolotājiem 15/ 88,2% strādā pilnu slodzi un 2 gandrīz pilnu/, kodolu veido 88%, vienīgā darba vieta ir 65%, 16 skolotājiem ir augstākā izglītība un viens mācās, liecina tarifikācijas materiāli un VISS datu bāze. Skolā ir nodrošināta atbalsta personāla pieejamība, ar 2020./2021.m.g. tarificēti- logopēds, speciālais pedagogs, pedagoga palīgs, liecina tarifikācijas materiāli. Pedagogu slodzes samazināšanai, skola radusi iespēju dalīt 6.klasi divās grupās visos mācību priekšmetos un 7.klasi angļu val., datoros, liecina, stundu plāns 2020./2021.m.g. un to pozitīvi novērtē pedagogi skolas pašvērtēšanas aptaujā. /2021.m.g. 100% skolotāju vismaz reizi piedalījušies kompetenču pilnveides kursos, seminārus un ieguvuši apliecinājumu; 57% skolotāju piedalījās digitālo prasmju pilnveides kursos.
  2. Analizējot aptaujas “Skolas pašvērtēšana 2020./21.m.g.” rezultātus, secinām, ka skolā ir aktīva savstarpējā pedagogu sadarbība uz ko nārāda 92% respondentu. 4 skolotāji, kuri ieguvuši profesionālo novērtēšanas pakāpi, veiksmīgi iesaistās vadības komandas darbā un sniedz atbalstu skolotājiem. Skolotāji norāda, ka viena no galvenajām profesionālās pilnveides vajadzībām ir pedagogu sadarbība- starppriekšmetu prasmju, caurviju prasmju mācīšana sadarboties , veidojot iniciatīvas kopas, tādejādi iedzīvinot novitātes, veicot lietpratības satura un pieejas ieviešanu izglītības procesā.

 

 

 

Rezultatīvā rādītāja nosaukums

Kvalitātes līmeņa vērtējums punktos

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

Pedagogiem nepieciešamās izglītības un profesionālās kvalifikācijas atbilstība normatīvajos aktos noteiktajām prasībām

5

Visiem pedagogiem ir normatīvajos aktos noteiktā nepieciešamā izglītība un profesionālā kvalifikācija.

VIIS informācija par pedagogiem ir savlaicīga un pilnīga

Skolā nav pedagogu vakanču

 

Pedagogiem nepieciešamās profesionālās kompetences pilnveides atbilstība normatīvajos aktos noteiktajām prasībām

5

 

 

Pedagogu noslodze un profesionālās kvalitātes novērtēšanas kārtība izglītības iestādē

4

Pedagogi, kuri ieguvuši profesionālo novērtēšanas pakāpi, iesaistās vadības atbalsta nodrošinājuma skolotājiem komandā, sniedzot atbalstu skolotājiem mācīšanas jomā, pasākumos, dalās pieredzē.

 

 

Pedagogu profesionālās darbības pilnveides sistēma izglītības iestādē

4

 

Skolā veidot,vadības koordinētas, pedagogu sadarbības kopas, kur skolotāji mācās viens no otra pieredzes, apgūst caurviju prasmju mācīšanu

 

3.3.2.2. Elementa “Pedagogu profesionālā kapacitāte” pašvērtēšanā iegūtais rezultāts atbilst kvalitātes vērtējuma līmenim  / Ļoti labi /

 

  • Elementa “Izglītības programmu īstenošana” kvantitatīvais un kvalitatīvais izvērtējums

 

3.3.3.1. Būtiskākie iegūtie dati, informācija un secinājumi par visu elementu

  • Programmas mērķi un SR- skolai ir vienota izpratne par īstenotās programmas mērķiem un 1-3 gadu laikā sasniedzamajiem rezultātiem, norāda 85% respondentu; mācību gada un posmu laiks izmantots efektīvi un produktīvi atzīst 98% pedagogu; darba organizācija plānota; pedagogi norāda, ka tiek veiktas sarunas un aptaujas, lai uzklausītu iesaistīto pušu redzējumu;
  • Pedagogu sadarbība- 50% pedagogu plānveidīgi sadarbojas izglītības programmas īstenošanā, nodrošinot izglītības programmas mērķu sasniegšanu, nepieciešamo starppriekšmetu saikni, caurviju prasmju, vērtību un tikumu apguvi, 65% pedagogu spēj minēt piemērus savstarpējai sadarbībai; tā kā dažiem pedagogiem sadarbība vēl ir tikai atsevišķos gadījumos, tad turpmāk pedagogu sadarbība skolā jāplāno un sadarbībā jāiesaista 85% pedagogu;
  • Audzināšanas darba pasākumi- 100% respondentu norāda, ka skolas pedagogi un skolas parlaments kopīgi plāno pasākumus, kuri ir pārdomāti, papildina ikdienas mācību un audzināšanas procesu; pasākumu plānā atspoguļojas; pasākuma SR, kādas tikumiskās vērtības un prasmes tiek veidotas, savstarpējā saikne ar mācību priekšmetu, deleģētā atbildība; 95% respondentu norāda, ka pedagogi un skolēni iesaistās pasākumu sagatavošanā un īstenošanā;
  • Speciālās izglītības programmas (56) realizācija- 2 skolēniem ar mācīšanās grūtībām, ar kuru vecākiem skolotāji regulāri sadarbojas; mācību priekšmetu skolotāji sadarbojas ar atbalsta personālu, lai pilnveidotu darbu ar skolēniem ar mācīšanās grūtībām; skolēni tiek aicināti uz papildus konsultācijām mācību priekšmetos, kuru apguve sagādā grūtības;
  • Programmas mērķi un SR-izstrādāts un saskaņots ar dibinātāju Skolas attīstības plāns 3 gadiem ( 2022./2023.-2024./2025.), izvirzītas prioritātes un noteikti SR kvalitatīvie un kvantitatīvie rādītāji; sadarbībā ar dibinātāju ir izvērtēti un noteikti SR programmu īstenošanā ( 2022.-2027.), ieplānots arī kā tie tiks sistemātiski identificēti;2 reizes gadā PPS skola izvērtē izglītības satura apguves kvalitāti, ņemot vērā skolēnu ikdienas mācību sasniegumus; visi pedagogi norāda(100%), ka notiek darba sistemātiska analīze, kas veicina kvalitāti un tiek noteikti turpmākie darba uzdevumi;
  • Sapulču protokoli apliecina, ka skola sistemātiski izvērtē gada darba plāna iekļauto pasākumu efektivitāti; pēc katra pasākuma notiek tā kvalitātes un kvantitātes analīze, kurā piedalās gan skolēni, gan skolotāji un šim procesam ir izstrādāta speciāla “Pasākuma vērtēšanas lapa”, un tas ļauj pilnveidot katru skolas tradicionālo pasākumu;
  • Nepieciešams organizēt plānotu pedagogu sadarbību  (87%/) izglītības programmas īstenošanā, nodrošinot izglītības programmas mērķu sasniegšanu, nepieciešamo starppriekšmetu saikni, starpdisciplināro mācīšanos, caurviju prasmju un vērtību un tikumu apguvi

 

 

 

RR

Rezultatīvā rādītāja nosaukums

Kvalitātes līmeņa vērtējums punktos

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

RR1

Izglītības iestādes informācija par tās īstenoto izglītības programmu ievadīšana un aktualizēšana VIIS

4

 

 

RR2

Izglītības iestādes īstenotās izglītības programmas atbilstība tiesību aktos noteiktajām prasībām, aktualitāte un mūsdienīgums

3

 

 

RR3

Izglītības programmas īstenošanā iesaistīto izpratne par izglītības programmas mērķiem un 1-3 gadu laikā sasniedzamajiem rezultātiem

3

 

 

RR4

Izglītības iestādes pedagogu sadarbība, nodrošinot vienotu pieeju izglītības programmas īstenošanā

3

 

2023-11-01 11:21  |  Skatīts: 77x         Ieteikt draugiem       TweetMe   

Atpakaļ