Sakstagala Jāņa Klīdzēja pamatskolas attīstības plāns 2022 /2023.- 2024. /2025. m. g.


 

Rēzeknes novada pašvaldība

SAKSTAGALA JĀŅA KLĪDZĒJA

PAMATSKOLA

Reģ.Nr.4212901167

Skolas iela 13, Ciukori, Sakstagala pagasts,

Rēzeknes novads, LV – 4638,

Tel. 646 40547e–pasts: sakstagals@saskarsme.lv

Informācija internetā: https://www.rezeknesnovads.lv

 

 

 

 

Rēzeknes novada

Sakstagala Jāņa Klīdzēja pamatskolas

ATTĪSTĪBAS PLĀNS

  1. /2023.- 2024. /2025. m. g.

 

SATURS

  1. Skolas misija un vīzija-2.lpp.
  2. Skolas stratēģiskie mērķu un uzdevumi-3.lpp.
  3. Skolas attīstības prioritātes- lpp
  4. Skolas attīstības prioritāšu sasniedzamie rezultāti-5.lpp.
  5. Skolas audzināšanas darba prioritārie uzdevumi triju gadu periodam- 8. lpp.
  6. Stratēģiskais mērķis un uzdevumi karjeras izglītībai- 9.lpp.

 

 

  1. SKOLAS MISIJA UN VĪZIJA

 

SKOLAS VĪZIJA:        AUGT KOPĀ AR CILVĒKBĒRNU

 

SKOLAS MISIJA: “Tapšana par cilvēku ir dvēseles mantošana, audzināšana, kopšana, sildīšana un spodrināšana ar visu labāko un skaistāko, kas ir citos cilvēkos un pasaulē ap mums.”

 

 

  1. SKOLAS STRATĒĢISKIE MĒRĶI UN UZDEVUMI
 

joma

stratēģiskais mērķis

uzdevumi

1.joma-

Atbilstība mērķiem

Paaugstināt izglītojamo mācību motivāciju, ņemot vērā katra izglītojamā individuālās spējas

 

1.     Pielietot dažādas mācību metodes, kas motivētu izglītojamos  efektīvam mācību darbam

2.     Pilnveidot izpratni par katru no 12 tikumiem, lai tikumos rastās vērtības palīdzētu veidot mācību motivāciju, kā arī sekmēt skolēnu patstāvību un pašvadītu mācīšanos.

3.     Veidot pedagogu sadarbības kopas, skolēnu caurviju prasmju attīstīšanai,novitāšu iedzīvināšanai, veicot lietpratības satura un pieejas ieviešanu izglītības procesā

2.joma-Kvalitatīvas mācības

Veidot skolēncentrētas mācību stundas, dažādojot pedagogu izmantotos didaktiskos modeļus mācīšanas procesā

1.     Pilnveidot pedagogu prasmi plānot efektīvu mācību stundu

2.     Mācību stundās paaugstināt skolēnu tekstpratības līmeni

3.     Nodrošināt diferenciāciju un individualizāciju ikdienas mācību procesā

 

3.joma-

Iekļaujoša vide

Veidot drošu un atbilstošu skolas vidi, sekmējot kvalitatīvāku mācību procesa apguvi iekļaujošā vidē

 

1.     Paaugstināt pedagogu un vecāku sadarbības lomu skolas IKN prasību ievērošanas  nodrošināšanā

2.     Pilnveidot pieejamos materiāltehniskos resursus STEM jomas mācību programmu apguvei/ fizikā 7.un 8.kl./

3.     Skolas sporta stadiona infrastruktūras un funkcionalitātes atjaunošana

4.     Plānojot budžetu vairāk līdzekļu paredzēt kompetenču attīstības resursiem un digitālo mācību līdzekļu iegādei.

4.joma-

Laba pārvaldība

Paaugstināt skolas pārvaldības efektivitāti sasaistē ar valsts un pašvaldības stratēģiskās plānošanas prioritātēm

 

1.     Veikt valsts pārbaudes darbu rezultātu sistemātisku analīzi kopsakarā ar ikdienas mācību darba rezultātiem un pamatojoties uz analīzi, izvirzīt iestādes prioritātes.

2.     Nodrošināt izglītības tehnoloģiju mentora sagatavošanu skolas kvalitatīva darba un  mācību procesa nodrošināšanai

3.     Izstrādāt skolas attīstības plānu , pamatojoties uz Izglītības attīstības pamatnostādnēm 2021.-2027.gadam

4.       Skolā veidot,vadības koordinētas, pedagogu sadarbības kopas, kur skolotāji mācās viens no otra pieredzes, apgūst caurviju prasmju mācīšanu

 

 

 

3.SKOLAS ATTĪSTĪBAS PRIORITĀTES

 

Prioritāte

Sasaiste ar valsts(V),

pašvaldīvas(P) mērķiem

Sasaiste ar pašnovērtējuma kritērijiem

2022.-2023.m.g.

2023.-2024.m.g

2024.-2025.m.g.

Pilnveidot un aktualizēt atsevišķus skolas iekšējos normatīvos aktus

V-4; P-4

4.1.;4.2.

X

 

 

Veikt regulāru izglītības kvalitātes uzraudzības procesu, lai varētu izvērtēt un ietekmēt ar izglītību saistīto procesu un rezultātu dinamiku

V-4; P-3

1.1..;2.1.;2.3.;4.1.;4.3

 

X

 

Pilnveidot pedagogu profesionālo kvalitāti, uzsvaru liekot uz izglītojamo centrētu mācību procesu

V-1;P-1

2.1.;2.2.;4.1

 

X

 

Veidot drošu un atbilstošu skolas vidi, sekmējot kvalitatīvāku mācību procesa apguvi iekļaujošā vidē

V-2;P-2

3.1.-3.3

 

X

X

Paaugstināt latviešu valodas kā vērtības nozīmi, skolēnu tekstpratības līmeņa  un mācību sasniegumu pilnveidei

V-3; P-3

1.1; 2.1.

X

 

 

Veikt skolas mācību darba un valsts pārbaudes darbu rezultātu sistemātisku analīzi kopsakarā ar ikdienas mācību darba rezultātiem un, pamatojoties uz analīzi, izvirzīt iestādes prioritātes katram mācību gadam

V-2; P-2

1.1.;2.1.-2.4

 

 

X

 

 

4.SKOLAS ATTĪSTĪBAS PRIORITĀŠU SASNIEDZAMIE REZULTĀTI

  • Pilnveidot un aktualizēt atsevišķus skolas iekšējos normatīvos aktus
 

 

2022./2023.m.g.

Kvalitatīvie SR

·       Izstrādāts skolas attīstības plāns trim gadiem , kas ļaus visiem-pedagogiem,skolēniem un vecākiem plānveidīgi un kvalitātīvi risināt skolas prioritātes un realizēt turpmākās attīstības vajadzības

·       Pilnveidota skolas Vērtēšanas kārtība, kas sasprotama visiem.

 

Kvantitatīvie SR

·       Pamatojoties uz valsts  Izglītības attīstības pamatnostādnēm 2021.-2027. /MK rīkojums Nr.437 no 22.06.2021./ un Rēzeknes novada Attīstības programmu 2019.-2025.gadam, skolas darna analizes rezultātiem, izstrādāts skolas attīstības plāns trim gadiem

·       Pilnveidota skolas Vērtēšanas kārtība, atbilstoši valsts normatīvo aktu prasībām

Datu un informācijas metodes

Dokumentu analīze, sarunas ar dažādām mērķgrupām, anketēšana

 

  • Veikt regulāru izglītības kvalitātes uzraudzības procesu, lai varētu izvērtēt un ietekmēt ar izglītību saistīto procesu un rezultātu dinamiku
 

 

2023./2024.m.g.

Kvalitatīvie SR

·       Regulāri tiek veikta pašvērtēšana- iegūstot datus un informāciju par mērķu un sasniedzamo rezultātu izpildi, nosakot nepieciešamos uzlabojumus skolas darbībā un izglītības programmu īstenošanā

·       Regulāri tiek veikta mācību stundu vērošana un analīze/ pusgadā 40% pedagogiem/-iegūstot datus un informāciju par skolēncentrēta mācību procesa organizēšanu, nosakot nepieciešamos uzlabojumus

Kvantitatīvie SR

·       Vērotajās mācību stundās 55% skolotāju mācību stundu atbilst efektiviem mācību stundas kritērijiem

·       Gandrīz visi pedagogi / 75% / spēj argumentēti skaidrot skolas mērķus, prioritātes, rīcību to sasniegšanā

Datu un informācijas metodes

Mācību stundu vērošana, sarunas ar dažādām mērķgrupām, anketēšana

 

  • Pilnveidot pedagogu profesionālo kvalitāti, uzsvaru liekot uz izglītojamo centrētu mācību procesu
 

 

2023./2024.m.g.

Kvalitatīvie SR

Pedagogi savstarpēji mācās un dalās pieredzē pedagogu sadarbības grupās par skolēncentrētas mācību stundas organizēšanu

Kvantitatīvie SR

60% vēroto stundu skolotāji organizē skolēncentrētas mācību stundas

Datu un informācijas metodes

Mācību stundu vērošana, sarunas ar dažādām mērķgrupām, anketēšana

  • Veidot drošu un atbilstošu skolas vidi, sekmējot kvalitatīvāku mācību procesa apguvi iekļaujošā vidē
 

 

2023./2024.m.g.

2024./2025.m.g.

Kvalitatīvie SR

·       Pilnveidota skolas materiāltehniskā bāze STEM mācību priekšmetos (8.kl. fizika)

·       Katram 7.-9.kl. skolēnam mācību procesā pieejama planšete

·       1.-4.klases dizaina un tehnoloģijas kvalitatīvai mācību stundu norisei ierīkots kabinets

 

·       Pilnveidota skolas materiāltehniskā bāze STEM mācību priekšmetos (9.kl. fizika)

·       Katram 4.-6.kl. skolēnam mācību procesā pieejama planšete

 

Kvantitatīvie SR

·       Sadarbībā ar dibinātāju matemātikas un fizikas kabinetam nodrošināta stikla interaktīvā tāfele

·       Skolas budžetā ieplānoti papildus līdzekļi fizikas mācību priekšmeta materiālās bāzes pilnveidei /fizikas kab.8.kl./

·       Atbilstoši valsts plānam 100% 7.-9.kl. skolēnu saņēmuši un lieto planšetes/76 gab./, ko izmanto mācību procesā

·       1.-4.klašu stundām ierīkots papildus kabinets- dizaina un tehnoloģiju mācību satura praktiskajām nodarbībām

·       Skolas budžetā ieplānoti papildus līdzekļi fizikas mācību priekšmeta materiālās bāzes pilnveidei /fizikas kab.9.kl./

·       Atbilstoši valsts plānam 100% 4.-6.kl. skolēnu saņēmuši un lieto planšetes, ko izmanto mācību procesā

 

Datu un informācijas metodes

 Sarunas ar dažādām mērķgrupām, anketēšana, saimniecisko dokumentu analīze, skolas telpu apskate

Sarunas ar dažādām mērķgrupām, anketēšana, saimniecisko dokumentu analīze

 

 

  • Paaugstināt latviešu valodas kā vērtības nozīmi, skolēnu tekstpratības līmeņa un mācību sasniegumu pilnveidei
 

 

2022./2023.m.g.

Kvalitatīvie SR

·       Skolēni palielinājuši latviešu valodas vārdu krājumu par 10% un lieto to sava viedokļa paušanā, izmanto saziņas situācijās, savstarpējā komunikācijā

·       Skolotāji lieto daudzveidīgas mācību metodes tekstpratības apguvei un veido sadarbības projektus

Kvantitatīvie SR

·       55% skolotāju veido skolēncentrētas mācību stundas, liekot uzsvaru uz skolēnu latviešu valodas lietošanas prasmēm

·       100% klašu audzinātāju 2reizes pusgadā organizē AS skolēniem par sarunvalodas vārdu krājuma bagātināšanos.

·       Visi skolotāji tematiskajos plānos iestrādā valodas apguves tēmas

Datu un informācijas metodes

Mācību stundu vērošana, sarunas ar dažādām mērķgrupām, anketēšana

 

  • Veikt skolas mācību darba un valsts pārbaudes darbu rezultātu sistemātisku analīzi kopsakarā ar ikdienas mācību darba rezultātiem un, pamatojoties uz analīzi, izvirzīt iestādes prioritātes katram mācību gadam
 

 

2024./2025.m.g

Kvalitatīvie SR

Veikt skolas mācību darba un valsts pārbaudes darbu rezultātu sistemātisku analīzi kopsakarā ar ikdienas mācību darba rezultātiem un, pamatojoties uz analīzi, izvirzīt iestādes turpmākās prioritātes un noteikt kvalitatīvos SR attīstības plānam

 

Kvantitatīvie SR

Veikt skolas mācību darba un valsts pārbaudes darbu rezultātu sistemātisku analīzi kopsakarā ar ikdienas mācību darba rezultātiem un, pamatojoties uz analīzi, izvirzīt iestādes turpmākās prioritātes un noteikt kvantitatīvos SR attīstības plānam

 

Datu un informācijas metodes

Mācību stundu vērošana, sarunas ar dažādām mērķgrupām, anketēšana,dokumentu analīze

 

  1. AUDZINĀŠANAS DARBA PRIORITĀRIE UZDEVUMI TRIJU GADU PERIODAM
 

Prioritārie uzdevumi

2022./2023.m.g.

2023./2024.m.g.

2024./2025.m.g

“Mans novads, ko šūpo baltās pīpenes, priežu šalkoņa saplūst kopā ar Rāznas un Lubāna viļņu runāšanu, tas ir domāts tieši Tev. Tu esi daļa no ši lielā un skaiistā.Tas ir tavs no dzimšanas, tāpēc tā ir tava atbildība.”/J.Klīdzējs /

Stiprināt piederību Latvijas kultūrtelpai, savam novadam, nodrošonot skolas skolēnu iesaistīšanos radošajās aktivitātēs un pasākumos, kuri pilnveido zināšanas par bijušā skolnieka un izcilā rakstnieka dzīvi un daiļradi un attīsta radošas prasmes

 

Stiprināt piederību Latvijas kultūrtelpai, savam novadam,nodrošonot skolas skolēnu iesaistīšanos radošajās aktivitātēs un pasākumos, kuri pilnveido zināšanas par bijušā skolnieka un izcilā rakstnieka dzīvi un daiļradi un attīsta radošas prasmes

Stiprināt piederību Latvijas kultūrtelpai, savam novadam, nodrošonot skolas skolēnu iesaistīšanos radošajās aktivitātēs un pasākumos, kuri pilnveido zināšanas par bijušā skolnieka un izcilā rakstnieka dzīvi un daiļradi un attīsta radošas prasmes

“Viss, kas ir un ir bijis, pilnīgi iznīkt nevar nekad.Tikai apaugt ar dzīvi un pārmaiņām. Tāpat kā mēs paši”/J.Klīdzējs /

Paplašināt sadarbību ar skolēnu vecākiem, lai nodrošinātu sekmīgu karjeras izglītību

Paplašināt sadarbību ar skolēnu vecākiem, lai sekmētu skolas IKN ievērošanu  veselīgas skolas vides nodrošināšanai

Paplašināt sadarbību ar skolēnu vecākiem, lai sekmētu skolas vēstures izzināšanu

“Katrā cilvēkā puspirksta biezumā ir labais, otra puspirksta biezumā nelabais.... Ja kādas labas lietas notiek, tad tās nenotiek bez nekā, pie labām notikšanām jābūt klāt kādaiem laba darītājiem.”

/ J.Klīdzējs/

 

Tikumiskās audzināšanas veicināšana un vērtību sistēmas veidošana klases audzinātāja un mācību priekšmetu stundās

 

Akcentējamie tikumi: 

Gudrība, centība, atbildība

Drosme, laipnība

Tikumiskās audzināšanas veicināšana un vērtību sistēmas veidošana klases audzinātāja un mācību priekšmetu stundās

 

Akcentējamie tikumi: 

Gudrība, centība, atbildība

Taisnīgums, mērenība

Tikumiskās audzināšanas veicināšana un vērtību sistēmas veidošana klases audzinātāja un mācību priekšmetu stundās

 

Akcentējamie tikumi: 

Gudrība, centība, atbildība

Līdzcietība, čaklums

 

 

  1. SRATĒĢISKAIS MĒRĶIS UN UZDEVUMI /KARJERAS IZGLĪTĪBAI/

Skolas stratēģiskais mērķis karjeras izglītībā: sekmēt skolēnos izpratni par izglītības lomu cilvēka dzīvē, veicinot mērķtiecīgu karjeras izvēli

“Katram cilvēkam ir tikai vienas pašas dzīves laiks. Jo ātrāk kāds atrod to vietu un lietu, no kuras viņš var sākt mazliet priecātiea par savu dzivi, jo tam vairāk tiek no visa tā, ko viņš no dzīves vēlējies.”/ J.Klīdzējs /

MĒRĶIS:

Paaugstināt karjeras izglītības efektivitāti absolventu turpmākās izgltības veicināšanā

UZDEVUMI:

  1. Nodrošināt ESF projekta “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ilgtspēju skolā
  2. Katru gadu monitorēt absolventu turpmākās mācību gaitas un izvērtēt tās
  3. Virzīties uz rezultātu, lai 30% izglītojamo turpina izglītību vispārējās vidējās izglītības iestādēs un 70% izglītojamo pēc 9.klases dodas uz profesionālās izglītības iestādēm
  4. Sekmēt, lai mācību gada beigās 75% klases izglītojamo regulāri sniedz sava darba novērtējumu, izmantojot pašnovērtējumu, prot sarunāties par mācību mērķu sasniegšanas ceļiem

 

Darba grupa: Anita Doroščonoka, Silvija Freiberga, Vija Dikule

 

SASKAŅOTS

Rēzeknes novada pašvaldības izglītības un sporta pārvaldes vadītājs

Guntars Skudra                                                                                      01.09.2022

2022-09-14 12:24  |  Skatīts: 71x         Ieteikt draugiem       TweetMe   

Atpakaļ