Sakstagala Jāņa Klīdzēja pamatskolas pašnovērtējuma ziņojums 2022.


Rēzeknes novada pašvaldības

Sakstagala Jāņa Klīdzēja pamatskolas

pašnovērtējuma ziņojums 2022

Publiskojamā daļa

 

 

  1. Izglītības iestādes vispārīgs raksturojums

 

  • Izglītojamo skaits un īstenotās izglītības programmas 2021./2022. mācību gadā
 

Izglītības programmas nosaukums

 

Izglītības

programmas

kods

 

Licence

Izglītojamo skaits, uzsākot 2021./2022. māc.g. (01.09.2021.)

Izglītojamo skaits, noslēdzot noslēdzot 2021./2022.māc.g.

(31.05.2022.)

Nr.

Licencēšanas

datums

 

Pamatizglītības programma

21011111

V_195

22.11.2012.

119

122

Speciālās pamatizglītības programma izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem

21015611

V_272

29.08.2014.

1

1

 

  • Izglītības iestādes iegūtā informācija par izglītojamo iemesliem izglītības iestādes maiņai un mācību pārtraukšanai izglītības programmā (2-3 secinājumi par izglītojamiem, kuri uzsākuši vai pārtraukuši mācības izglītības iestādē):
    • dzīvesvietas maiņa (cik daudzi izglītojamie izglītības iestādē 2021./2022. mācību gada laikā):

1 izglītojamais pārtrauca mācības skolā ( ģimene devās uz Vāciju)

4 izglītojamie uzsāka mācības skolā ( ģimenes pārcēlās uz dzīvi Sakstagala pagastā)

 

 

 

 

 

  • Pedagogu ilgstošās vakances un atbalsta personāla nodrošinājums

 

 

NPK

Informācija

Skaits

Komentāri (nodrošinājums un ar to saistītie izaicinājumi, pedagogu mainība u.c.)

1.      

Ilgstošās vakances izglītības iestādē (vairāk kā 1 mēnesi) 2021./2022. māc.g. (līdz 31.05.2022.)

-

-

2.      

Izglītības iestādē pieejamais atbalsta personāls izglītības iestādē, noslēdzot 2021./2022. māc.g. (līdz 31.05.2022.)

2

logopēds

pedagoga palīgs

 

  1. Izglītības iestādes darbības pamatmērķi un prioritātes

 

  • Izglītības iestādes misija – “Tapšana par cilvēku ir dvēseles mantošana, audzināšana, kopšana, sildīšana un spodrināšana ar visu labāko un skaistāko, kas ir citos cilvēkos un pasaulē ap mums”/ pēc J.Klīdzēja/.
  • Izglītības iestādes vīzija par izglītojamo – Augt kopā ar cilvēkbērnu.

 

 Izglītības iestādes stratēģiskais mērķis

”Palīdzēt augt un attīstīties labam, sirsnīgam un gudram cilvēkbērnam” / J.Klīdzējs/.

 

 

  • /2022. mācību gada darba prioritātes un sasniegtie rezultāti

 

 

Prioritāte

Sasniedzamie rezultāti kvantitatīvi un kvalitatīvi

/ izvērtēšanas metode -pierādījums/

Norāde par uzdevumu izpildi (Sasniegts/daļēji sasniegts/ Nav sasniegts) un komentārs

Nr.1 Skolotāju sadarbība efektīva mācību procesa organizēšanā.

Mērķis: Sekmēt sadarbību starp mācību priekšmetu skolotājiem kopīgo sasniedzamo rezultātu realizēšanā.

 

Kvalitatīvi

a)     Pedagogi veido sadarbības kopas kopīgo SR realizēšanā/ prasmju attīstīšana, starpdisciplinārās stundas, utt./ sadarbības materiālu izvērtējums/

b)     Pedagogi piedalās pieredzes apmaiņā skolā ar labās prakses piemēriem, lai iepazīstinātu kolēģus ar sadarbības kopu darba veiksmēm un izaicinājumiem/ sanāksmju, protokolu materiāli materiāli/

c)     Mākslas mācību jomas pedagogi dalījās pieredzē Skola 2030 reģionālajā konferencē 5.04.2022. “Kā mērķtiecīgi sadarboties ar citu mācību priekšmetu skolotājiem kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomas mācību stundās”

sasniegts

 

kvantitatīvi

a)     Visi pedagogi piedalās sadarbības kopu veidošanas procesā/ sanāksmes 3 reizes gadā- protokolu un apkopojošo tabulu analīze/

sasniegts

Nr.2 Digitālo pratību pilnveidošana mācību procesā.

 Mērķis: Skolēniem un pedagogiem efektīvi izmantot daudzveidīgus IT rīkus un platformas mācību procesā un pedagogu sadarbībā.

 

Kvalitatīvie:

a)     Ir vienotas prasības un noteikumi digitālo tehnoloģiju lietošanā/ iekšējo dokumentu analīze/

b)     Pedagogi un izglītojamie sistemātiski lieto mykoob.lv ikdienas  mācību procesā/ vadības pārraudzības ziņojumi  reizi mēnesī/

c)     Pedagogi mācību procesā lieto daudzveidīgus digitālos rīkus, attālinātajā mācību procesā lieto vienotu platformu/ izglītojamo un pedagogu aptaujas rezultāti/

d)     Pedagogi dalās pieredzē par digitālo rīku izmantošanu/ sanāksmju materiāli/

 

sasniegts

 

Kvantitatīvie

a)     visiem pedagogiem ir vienota izpratne par darbībām mācību sociālajā tīklā mykoob.lv

b)     visi izglītojamie pārzina mykoob.lv iespējas, prot tās lietot   / ikdienas darba analīzes rezultāti/

sasniegts

Nr.3 Tekstpratības attīstība. Mērķis:Veicināt skolēnu tekstpratības attīstību mācību sasniegumu uzlabošanai.

Kvalitatīvi

a)     izglītojamie piedalījušies 4 pašvadītas mācīšanās dienās, kuru SR tekstpratības prasmju pilnveide

/ izvērtējuma materiāli un sanāksme/

b)     izglītojamie pilda ar tekstpratību saistītus uzdevumus/ sasniegumu analīzes rezultāti un secinājumi/

c)     gada laikā pedagogi (75%) apmeklējuši kursus un seminārus/iegūti sertifikāti, izstāstīts kolēģiem, idejas pielieto mācību procesā /

daļēji sasniegts- turpināt darbu 2022./2023.m.g.

 

Kvantitatīvi

a)65%pedagogu ir izstrādājuši un lieto mācību stundās uzdevumus skolēnu tekstpratības attīstībai /stundu vērošanas materiāli/

b)pedagogi ir izveidojuši vienotu resursu/ pieredzes banku/, kurā apkopoti pieredzes materiāli, uzdevumi, metodes tekstpratības prasmju apguvei/ pieredzes banka/

c)97% izglītojamo piedalījās pašvadītas mācīšanās dienā / mykoob.lv žurnāla datu analīze/

 

daļēji sasniegts-turpināt darbu 2022./2023.m.g.

 

  • Informācija, kura atklāj izglītības iestādes darba prioritātes un plānotos sasniedzamos rezultātus 2022./2023. mācību gadā (kvalitatīvi un kvantitatīvi)

 

 

Prioritāte

Sasniedzamie rezultāti kvantitatīvi un kvalitatīvi

Veicināt skolēnu tekstpratības attīstību mācību sasniegumu uzlabošanai.

1.     Skolēns izprot, ka  latviešu valoda ir vērtība, cilvēkbērna augšanai un attīstībai

2.     Skolēns palielinājis latviešu valodas vārdu krājumu

3.     Skolēns prot lietot latviešu valodas vārdu krājumu sava viedokļa paušanā, ikdienas sarunu valodā

4.     Skolotāji izstrādājuši un kopā ar skolēniem realizējuši kopīgas  tēmas latviešu valodas lietojuma pilnveidošanai

5.     Skolotāji lieto daudzveidīgas mācību metodes tekstpratības apguvei

6.     Skolotāji veido skolēncentrētas mācību stundas, liekot uzsvaru uz skolēnu latviešu valodas lietošanas prasmēm

7.     Skolas vadība katru semestri veic mācību stundu vērošanu ne mazāk kā 40% pedagogiem, lai iegūtu objektīvu informāciju par prioritātes realizāciju un tās kvalitātes nodrošinājumu mācību stundās

8.     Skolā izveidota mērķtiecīga sistēma prioritātes nodrošināšanai, izvērtēšanai un analīzei

PALĪDZĒT AUGT UN ATTĪSTĪTIES

GUDRAM, SIRSNĪGAM UN LABAM CILVĒKBĒRNAM

Tikumisko vērtību audzināšana gan mācību stundās, gan ārpusstundu aktivitātēs

 

 

Palīdzēt augt gudram cilvēkbērnam, izmantojot prioritāti -latviešu valodas kā vērtība:

Ø  Par 15%  katru gadu pieaudzis skolēnu vārdu krājums latviešu valodā

Ø  Skolēni regulāri veic savu dinamikas izpēti un novērtējumu

Ø  Skolēnu ikdienas un gada vērtējumi palielinājušies līdz 7 ballēm

Ø  VPD līmenis audzis līdz ar tekspratības prasmju pilveidošanos

Ø  Palielinājusies skolēnu motivācija mācīties

 

 

 

 

  1. Kritēriju izvērtējums

 

  • Kritērija “Kompetences un sasniegumi” stiprās puses un turpmākas attīstības vajadzības

 

 

 

Turpmākās attīstības vajadzības

 

Pilnveidot izpratni par katru no 12 tikumiem, iekļaujot tos audzināšanas darba prioritārajos SR, lai tikumos rastās vērtības palīdzētu skolēniem mācību sasniegumu uzlabošanā

 

 

 

  • Kritērija “Pieejamība” stiprās puses un turpmākas attīstības vajadzības

 

 

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

Skola piedalās projektā “Pumpurs”, kur ir izstrādāti un pieejami risinājumi, kā izglītojamiem mazināt priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riskus, skolā nav novērojami priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riski

Risināt jautājumu par universāla dizaina, pieejamības un saprātīga pielāgojuma un individuālo materiālu daudzveidību skolēniem ar speciālajām vajadzībām skolā

 

 

  • Kritērija “Drošība un labklājība” stiprās puses un turpmākas attīstības vajadzības

 

 

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

Labbūtības pamatā:  stabilitāte un labi organizēts darbs, skola kā liela ģimene, daudzveidīgi pasākumi, sakopta un pozitīva vide, sirsnīgums, atsaucīgi skolotāji, iespēja bērniem brīvi izpausties, viņus uzklausa, skolēnu un skolotāju savstarpējā sapratne.

 

Paaugstināt pedagogu lomu skolas IKN prasību ievērošanas nodrošināšanā

 

 

3.5. Kritērija “Infrastruktūra un resursi” stiprās puses un turpmākas attīstības vajadzības

 

 

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

Skolas vide ir  estētiska, bagāta ar telpaugiem, labizjūtu veicinoša un noformējums un apkārtne atklāj skolas

filosofiju-skola ir rakstnieka Jāņa Klīdzēja

un Cilvēkbērna skola, un palīdz pilnveidot patriotisko audzināšanu un citas tikumiskās vērtības

 

Pilnveidot pieejamos materiāltehniskos resursus STEM jomas mācību programmu apguvei

Skolas sporta stadiona infrastruktūras un funkcionalitātes atjaunošana

 

 

 

 

  1. Informācija par lielākajiem īstenotajiem projektiem par 2021./2022. mācību gadā

 

  • Projekts: ESF projekts „ Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” (Nr.8.3.4.0/16/I/001)

Projekta sekmīgā realizācijā piedalījās 6 skolotāji. Sniegti individuāli atbalsta pasākumi 10 skolēniem no 1.,5.,6.,8.klasēm visa gada garumā

  • Projekts: ESF projekts “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” (Nr. 8.3.2.2/16/I/001)

Projektā darbu organizēja 6 skolotāji. Viena skolotāja vadīja mācīšanās drupu 7.-9.kl. skolēniem DZM jomā. 5 skolotāji bija kā pedagoga palīgi 1.-4.kl. grupā , sniedzot individuālu atbalstu skolēniem stundās. 4 skolotāji realizēja pētniecisko STEM jomas programmu.

  • Projekts: IZM un LOK projekts “Sporto visa klase”- 5 sporta stundas nedēlā 1.-6.klases skolēniem

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Audzināšanas darba prioritātes trim gadiem un to ieviešana

 

  • Prioritātes (bērncentrētas, domājot par izglītojamā personību):
  • Iedzīvināt skolas vērtības
  • ”Palīdzēt augt un attīstīties labam, sirsnīgam un gudram cilvēkbērnam” / J. Klīdzējs/.
  • Turpināt realizēt skolas filosofijas programmu, balstoties uz mūsu skolnieka, izcilā rakstnieka J. Klīdzēja vārdu un daiļradi

 

  • 2-3 teikumi par galvenajiem secinājumiem pēc mācību gada izvērtēšanas:

 

  • Veiksmīgi izmantojam skolas filosofijas / J. Klīdzēja vārds skolai/iespējas, attīstot skolēnu prasmes, iemaņas un pilnveidojot zināšanas, gan pasākumos, gan mācību stundās. Audzinām laimīgu Cilvēkbērnu mūsdienās, attīstot prasmes, iemaņas un zināšanas.
  • Veicam tikumu iedzīvināšana mācību stundās un ārpusklases pasākumos. Attīstot tikumus / patstāvība, gribasspēks/, veicinām mācību sasniegumus. Turpmāk plānojot audzināšanas darbu tikumiskajā audzināšanā, jāizvirza konkrēti SR katram gadam. Lai palielinātu mācību sniegumu, mūsu audzināšanas virzienos svarīgi izvirzīt tikumiskās audzināšanas SR, lai cilvēkbērns mācītos un būtu gudrs, nepieciešamas tādas vērtības un tikumi, kā atbildība, centība, čaklums
  • Aktīvi ieviešam kompetenču izglītību, radoši pieejot mācību procesa un audzināšanas darba vienotībai, kā arī sadarbojoties ar mācību priekšmetu skolotājiem

 

 

 

 

Skolas direktore                                               Silvija Freiberga

 

 

2022-09-14 12:32  |  Skatīts: 58x         Ieteikt draugiem       TweetMe   

Atpakaļ